Webové stránky jsou součástí projektu Active Brain

TO JE STRAŠNÝ PENÁL

… nedá se ani pořádně zavřít!

Znáte to, pořád se kolem penálu něco děje. Buď ho děti nechají ve škole, nebo chybí pastelky, v peru nejsou bombičky a po půl roce ten penál vypadá tak, jakoby už sloužil asi tak tři roky. To je pouhý střípek z opakujících se „zážitků“ v mnoha domácnostech.

Přišla za mnou maminka, která má syna Toníčka v první třídě. S nepokojem v hlase mi říká: „Přijde mi to nekonečné, pořád diskuse kolem penálu. Když Toník dostal svůj první penál, tak byl nadšený z obrázku dinosaura. Taky jsme ho kvůli tomu vybrali. Jenže teď s tím bojujeme. Pořád v tom má chaos i přes to, že jsem mu ukazovala kam má co dát. Má tam ty tři části, kde je spousta gumiček. Musím mu to neustále říkat kam co dát. Už mě to fakt nebaví. Buď má pastelky uvnitř jen tak hozené nebo vypadlé v aktovce. Když se ho ptám, proč na to nedbá, tak říká, že mu to do těch gumiček nejde zastrčit a zapínat ho to nebaví. Zkrátka na to dlabe.“

Byl to dlouhý monolog o tom, jak penál kazí rodinnou pohodu, natož atmosféru při psaní domácích úkolů.

Mám pro Vás skvělou zprávu! Nemusíte se trápit s výběrem penálu. V tomto krátkém videu uvidíte, proč dát přednost určitému typu penálu před toužebným obrázkem. Vím, že je dobré to vyvážit, aby se penál dětem líbil, ale zvažujte, čemu u svých dětí dáte přednost.

Za zamyšlení to stojí a zjm. u dětí, které nejsou tak motoricky zdatné. Můžete jim ulehčit jejich cestu k přípravě do školy i fungování v hodinách, kdy loví pastelky a pero v aktovce, místo toho, aby je vyndali z penálu.

Přeji Vám, ať výběrem pouzdra dokážete podpořit své dítě.

A závěrem malý tip: Pokud má dítě penál již od vánoc nebo ho zakoupite nějaký čas před školou, tak už ho používejte a tím si děti zvyknou na to, kde co mají a jak se rozepíná.

Další užitečné informace, praktické rady a video návody na Vás čekají v našem on-line kurzu pro rodiče, studenty a učitele Abeceda prvňáka. Račte vstoupit ….

  

Ukázková lekce ZDARMA

Ludmila Leinweberová
Je speciální pedagog a specialistka na fungování lidského mozku. Zabývá se vlivem mozku na zlepšení školních výkonů i vyrovnanějšího chování. Je trenér paměti, nalézá často nečekané cesty a způsoby pro její zlepšení. Učí děti i dospělé lépe pochopit sebe samé a stát se odolnějšími vůči stresu.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů