Webové stránky jsou součástí projektu Active Brain
Je dýňový čas a moje děti milují zdobení všeho, dýně nevyjímaje. Tvoření je u nás doma na denním pořádku, užíváme si tu pohodovou atmosféru pozdimu. Měla jsem velikou radost z miminka, které Janička nedávno vytvořila. Celá nadšená jsem foto publikovala i na Facebooku.
Když jsem však uviděla tento dýňový nápad , vedlo mne to k zamyšlení o podstatě tvoření …
Skvělý nápad – klučičí varianta zdobení. Pro mě jsou to dokonalé výtvory, jakoby nezapadaly do dětského světa.
Když Janička udělala dýňové miminko, tak jsem si uvědomila, jak je důležité, nechat plynout dětskou fantazii. Nedávat hranice, že dýně má vypadat takto … Znovu vidím, že tvoření je proces, ne boj o dokonalost výsledku. Jedna známá mi řekla, ale dýně se má vykrájet. Proč? To je nařízení? Je na to norma? Nebo EU má jiný názor na zdobení dýní? Nevím.
Čím jsem však starší, tím více cítím, že „MĚLO BY SE“, mi nesedí. Necháváte dětem možnost tvořit bez hranic?
A stejně takový pocit definic, normy mám často při plnění domácích úkolů a učení. Podle mne by mělo být učení volný proces, který dítě zaujme. Hravá forma podání učiva udržuje dítě úplně v jiném rozpoložení a náladě a vše plyne. Je to prostor, který je pro děti důležitý.
A to byl také jeden z důvodů, proč jsme vytvořili on-line program pro rodiče a učitele Abeceda prvňáka. HRAVÝ ZPŮSOB UČENÍ je jeho základem a pomáhá na cestě ke spokojenému a nadšenému učení.
Vyzkoušejte Abecedu prvňáka i Vy, budete mile překvapeni tím, že hravé učení funguje i u Vás v rodině.
Aktivity, které nabízíme jsou nejen hravé, ale jasně vedou dítě ke zvládnutí učiva v dané oblasti.
Ukázková lekce ZDARMA
Kdyby Vám náhodou při učení něco neklapalo, tak jsem tu pro vás na emailu milada@activebrain.cz. Dá se pohnout k lepšímu i s tím, v co nedoufáte.
Užívejte podzimu 🙂
Moc krásně napsáno – zcela s tím souhlasím. Z vlastní zkušenosti vím, že děti mají nádherná kreativní „řešení“ (v podstatě čehokoliv).
Děkuji … Když jsme jednou v předškoláckých skupinkách hráli hru na „umělce“, tak jsme se rozprchli do různých koutků místnosti a každý měl ten stejný materiál na výrobu. Byla to podívaná, jak pestré a rozdílné výtvory vznikly.