Webové stránky jsou součástí projektu Active Brain

64 PŘÍKLADŮ, KALAMITA!

TOLIK PŘÍKLADŮ? TO SNAD NE!!!

Domácí úkol,  z kterého vstávají vlasy na hlavě!

Nedalo mi to a píši o víkendových úkolech 🙂 Je to jednoduché: zkrátka někdy se to sejde a děti čelí obrovské výzvě. U nás velice jasné výzvě. Vypočítat přes víkend 3 listy příkladů.

Musím podtknout, že to není díky „zlé paní učitelce“. Je to souhra různých okolností a hlavně celotýdenního plánu, který se během týdne nedařil ve škole plnit tak, aby se udělalo každý den kousek. Zároveň chci říci, že jde o kluka – šesťáka a tento styl práce ve skupince, který je zcela nový, ještě tak docela nefunguje. Přebírání odpovědnosti za školní práci a její plánování, není zkrátka žádná legrace a chvilku trvá, než to děti zvládnou.

A proč o tom píši v prvňákovi? Vždyť v 6. třídě se řeší zlomky a ne příklady typu 9 +2, 10 – 6. Návod, jak na prvňákovské příkládky máte ke stažení zde.  Tak tedy, proč Vám píši?

Chci se dotknout zodpovědnosti a toho, jak děti podpořit, aby se pokusily překročit práh pohodlnosti a pustily se do toho. Je jasné, že i 1. třídě se děti potýkají s tím, že se jim nechce a mnoho z Vás řeší, jak na to, aby úkoly byly a aby se děti zároveň naučily přebírat za své školní povinnosti zodpovědnost.

Ta cesta je důležitá jak v 6. třídě, tak i v 1.

A co jsme s tím provedli, aby to bylo únosné a zvládnutelné? Jak podpořit dítě, na které se příklady valí ze všech stran? Co jako rodič můžu udělat, když to nechci počítat za něj? … A ke všemu chybí nálada to udělat?

Mám pro Vás a Vaše děti jednoduchý tip, který u nás zafungoval 🙂

Vymyslela jsem následovné:

  1. Spočítali jsme na listech počet příkladů, které mají být hotové … někdo by řekl, že právě toto není úplně ono, protože se objeví obrovské číslo, u nás 64, ale věřte, že to má své opodstatnění.
  2. Do malého košíčku jsme dali stejný počet kaštanů jako je příkladů. Klidně využijte např. mističku a do ní dejte co máte po ruce – kostičky lega, kamínky, víčka od petek.
  3. Udělali jsme první cvičení.
  4. Až byly vypočítané všechny příklady ze cvičení (většinou jich bylo tak 4 – 8), tak se z košíčku vyndal stejný počet kaštanů jako bylo hotových příkladů a začala metaná. Kaštany se položí na stůl a po jednom je ze stolu „metáte“ na zem. Lítají všude kolem.

A to byla ta chvíle odreagování, předělu mezi dalším počítáním. Z košíčku mizí kaštany a nálada se lepší a lepší. Právě teď zbývá posledních 10 kaštanů!! Juchů!!

A víte, co? Takovou jednoduchou hříčkou dokážete dítěti zviditelnit, kolik toho má ještě před sebou a dozajista snížíte i napětí a stres, které z té hrůzy velkého množství příkladů mají.

Taková struktura činnosti výrazně pomáhá i dětem s dys-poruchami a dětem s ADHD. Tak pojďte na to a zkuste tuto hříčku i u Vás doma. Budete mile překvapeni z toho, že to funguje. … A klidně mi dejte vědět, jak to u Vás dopadlo 🙂

Vše, co máme v praxi vyzkoušené předáváme dále na seminářích, při konzultacích i v on-line programech. A praktické video návody Vás čekají i v Abecedě prvňáka

Ukázková lekce ZDARMA

Připravte si čepice, protože příště pofrčíme z kopce a podíváme se na vychytávku týkající se pracovního místa.

Užívejte si víkendu … i bez úkolů a kalamity příkladů.

S úsměvem jde všechno líp. Mějte se Milada

Ludmila Leinweberová
Je speciální pedagog a specialistka na fungování lidského mozku. Zabývá se vlivem mozku na zlepšení školních výkonů i vyrovnanějšího chování. Je trenér paměti, nalézá často nečekané cesty a způsoby pro její zlepšení. Učí děti i dospělé lépe pochopit sebe samé a stát se odolnějšími vůči stresu.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů