REFERENCE

Slovo odborníků o kurzu Abeceda prvňáka

Dobrý průvodce pro rodiče.

Mgr. Helena Navrkalová, učitelka ZŠ

Děkuji … Když jsme jednou v předškoláckých skupinkách hráli hru na „umělce“, tak jsme se rozprchli do různých koutků místnosti a každý měl ten stejný materiál na výrobu. Byla to podívaná, jak pestré a rozdílné výtvory vznikly. Skvělá inspirace.

Radkaučitelka MŠ

Pracuji prvním rokem jako asistentka v druhé třídě. Chlapec má nezvládnuté učivo ještě z první třídy. Vzhledem k jeho postižení jsem s ním mimo třídu hodně času a Vaše hravé náměty na učení mi velice pomáhají. Rozklad čísel jsme s Vaší krabičkovou metodou zvládli skvěle a náměty do čtení používám i v odpoledne družině. Děti si vyrábí smysluplné pomůcky a hlavně je to baví.

Ilona HumpolíkováAsistent pedagoga

Program vhodný i pro pedagogy.

Mgr. Jolana Zahradníková, zástupkyně ředitele ZŠ

Milé dámy, děkuji Vám mnohokrát za inspiraci, kterou mi posíláte. Můj vnouček je letos předškolák, takže Vás sleduji tak trošku preventivně. Ale už teď s potěšením konstatuju, že mnohé opravdu funguje. Už jsem pozapomněla na to, že u vlastních dětí platí jiné zákonitosti než když je člověk v roli učitele :) Mějte se moc pěkně, přeju hodně energie, inspirace a chuti do dalších pedagogických objevů a vychytávek.

PaedDr. Alexandra K.

Vnučka šla do školy s odkladem. Vnučce jsem koupil aktovku i Abecedu prvňáka. Dcera má radost z pokroků. A já vím, že jsem vnučce dal do života to nejlepší.

BobanDěda

"Procvičování s kurzem? Žádné slzy a přemlouvání, ale samé těšení!"

Marie a AničkaMaminka

Slabikové kartičky s 8letým synem. Rád hraje s nimi hry, přebíjená u nás vede. Vřele doporučuji.

Mgr. Lucia Vincourová

Abeceda prvňáka splnila má očekávání. Je dobrým pomocníkem pro rodiče, aby mohli vytvořit dítěti správné návyky do budoucna.

Mgr. Helena NavrkalováUčitelka ZŠ

Jak rodiče vnímají náš kurz

Hry si upravím pro různý věk dětí. Tvořivé a inspirující.

J. H.Bsc Open, Londýn

Učíme se a přitom tím zabavím obě děti. 

Mgr. Bára Paulíková

Nic nemusím vymýšlet a stačí mi obal od vajíček a probereme tím pozornost i matematiku. Využiji vše co mám doma, uvařím večeři a tím se učím s Jakubem. Námětů je tam mnoho. Jakuba to hravé učení baví.

IvetaMaminka

Slabikové kartičky jsme si jako rodina velmi oblíbili. Můj 8letý syn má rád především skládání slov ze slabik a přebíjenou, kdy se kartička nechána 2 vteřiny přečíst a poté se otočí rubovou stranou. Vřele doporučuji.

Mgr. Lucia Vincourová

Aničku procvičování baví.

Marie, maminka

S manželkou jsme rádi, že kurz máme.

Luboš, tatínek

Používám náměty s druhákem, čtení jí nejde a tak hravě procvičujeme.Nevěděla jsem jak na to, ale z videa to jde pochopit dobře. S radostí píšu, funguje to. Sofinku to baví a ztrácí strach ze čtení. Budeme dál pokračovat.

Marcelaúčetní

Líbí se mu sčítání do 10 s kostičkami. Již po 14 dnech vidíme pokrok, ale musíme psát i na papír denně stránku sčítání odčítání. Trochu se nám pletou znaménka, tak syn počítá na prstech. Udělá jeden příklad a napadne ho myšlenka a začne povídat, za chvíli zase druhý příklad a zase myšlenka nebo si začne mezitím hrát a dělá auto. Ještě že mám pevné nervy a nechám ho vždy chvíli odpočinout a jedeme dál. Ve škole má samé jedničky. Děkuji za rady.

Alča O.maminka prvňáčka

Abeceda prvňáka mi přijde dobře zpracovaná a opravdu se mi líbí. Myslím si, že je zde mnoho dobrých tipů a rad, jak hravě a bez větších problémů zvládnout nejen čtení, psaní a počítání, ale je zde vidět i snaha celkově dítěti pomoci ve škole (samostatnost, osobnostní rozvoj a sebevědomí). I já, jako pedagog, jsem zde našla spoustu námětů, které budu moci časem vyzkoušet v praxi . Líbí se mi také, že děti vše vnímají komplexně. Třeba video Číslo a korálky, nebo přidávání plastových víček do plat od vajec atd.. Nic opravdu není jen teorie. Řekla bych, že ve vašem podání jsou využity i mezipředmětové vztahy. Povídání u vět, vyrábění písmenek atd. Musím říct, že Abeceda prvňáka splnila má očekávání a myslím si, že je dobrým pomocníkem pro rodiče, aby mohli vytvořit dítěti správné návyky do budoucna.

Mgr. Helena Navrkalováučitelka ZŠ

Konečně se dostávám k tomu abych napsala, jak se mi žije s Abecedou prvňáka. Jsem z těch všech videí a listů nadšená.:-) včera jsem otevřela i facebook a další várka super věci, nápadů jste opravdu šikovné a je vidět že Vás to baví. Jsem maminka pěti dětí a také původem učitelka. Mám doma děti v domácí škole od páťáka do miminka. A je skvělé, že tři děti zabavím najednou a i se učí. Ten starší Jozífek jim chystá úkoly a pro ty tři to má jako překvapení. Ušetřilo mi to mnoho času, děti se učí rády a baví je to. Využití všech věcí v domácnosti se mi moc líbí. Plata od vajec, kelímky, víčka, kaštany, dýně a vše další. Je dobré, že aktivity nevedou k soutěžení, ale vnitřní pohodě. Velmi oceňuji atmosféru, která na nás dýchá z videí u jednotlivých aktivit.

MartinaMaminka a učitelka v domácí škole

Milá dámy, děkuji Vám mnohokrát za inspiraci, kterou mi posíláte. Můj vnouček je letos předškolák, takže Vás sleduji tak trošku preventivně. Ale už teď s potěšením konstatuju, že mnohé opravdu funguje. Už jsem pozapomněla na to, že u vlastních dětí platí jiné zákonitosti než když je člověk v roli učitele :) Mějte se moc pěkně, přeju hodně energie, inspirace a chuti do dalších pedagogických objevů a vychytávek.

PaedDr. Alexandra K.

Těším se na to, že získám nové zkušenosti, jak se učit s dětmi, jak procvičit např. počítání. Bude to pro mě skvělá zkušenost v oblasti učení a rozvíjení znalostí dítěte. Věřím, že nejen já, ale i naše děti, budou nadšeny z nové a inspirativní formy učení. Tyto zkušenosti určitě uplatním nejen s našimi dětmi, ale i ve školce, kde působím. Starám se o dítě, které si vždy ráno s námi zahraje novou hru a těším se, až mu nějaké věci představím. Například hru na procvičování pozornosti, kterou trochu upravím, aby odpovídala věku dítěte.

J. H.Bsc Open, Londýn

Líbí se mu sčítání do 10 s kostičkami. Již po 14 dnech vidíme pokrok, ale musíme psát i na papír denně stránku sčítání odčítání. Trochu se nám pletou znaménka, tak syn počítá na prstech. Udělá jeden příklad a napadne ho myšlenka a začne povídat, za chvíli zase druhý příklad a zase myšlenka nebo si začne mezitím hrát a dělá auto. Ještě že mám pevné nervy a nechám ho vždy chvíli odpočinout a jedeme dál. Ve škole má samé jedničky. Děkuji za rady.

Alča O.maminka prvňáčka

Moje vnučka šla do školy s odkladem. Měli jsme strach. Vnučce jsem koupil aktovku a dceři kurz, aby dokázaly vše zvládnout. Dcera má radost z pokroku malé a já jako děda vím, že jsem ji dal do života to nejlepší. Klidnou mámu, která ví, kde se zeptat a jak s malou pracovat. Učení ji baví a na hravé chvilky se školou si s ní troufnu i já. Díky za stručná a jasná videa i pro dědu!

Bobanděda

Dobrý den, dovolte abych Vám poděkovala za Vaši práci (škoda, že jsem na ní nenarazila před rokem). Máme doma druháka a první třída nedopadla vůbec dobře. Vaše videa mne uklidnila, že na naší straně nebylo zas tolik chyb. Nejpodstatnější je, že jsme podlehli škole a na kluka doma zbytečně tlačili a pozitivní motivace šla stranou. Školu jsme změnili a vše je na dobré cestě, jenže jakmile syn malinko zaváhá, udělá nějakou chybu, začne se bát. Neuvěřitelně si posílil "umění" věci vzdávat, jakmile mu jen trošku nejdou. Takže nálepka jako hrom :o( Napadlo mne, jestli nemáte nějaké tipy i pro onálepkované děti a rodiče. Jak se nálepky "zlobiče" zbavit. Ještě jednou děkuji za Vaši práci, která mi dává naději v dobré a lidské paní učitelky.

P. Zahradníkovámaminka

Moje první setkání s centrem bylo velice náročné a vyčerpávající. Přes 3 hodiny trvající vstupní vyšetření by dalo zabrat i dospělému, natož neposednému malému klukovi, ale dali jsme to. Byla jsem totiž zoufalá a vyčerpaná ze stížností paní učitelky na mého Kubíka. Začalo to snad už první den školy. Nic nám nešlo, byli jsme pomalí, často jsme zapomínali no a poznámky a puntíky (samozřejmě černé) byly na denním pořádku. No, nebudu zdržovat zbytečnými řečmi. Měla jsem dvě možnosti: VZDÁT TO a nechat malé dítě na pospas školní mašinérii a nezájmu, nebo BOJOVAT. Já jsem se doslova se slzami v očích rozhodla bojovat a našla jsem úžasné spolubojovníky a krásné ženy, které mi v tom boji dodnes pomáhají, jsou velice inspirativní a mají nepřeberné množství rad a nápadů jak pracovat s dětmi, jak je povzbuzovat a jak jim zvedat sebevědomí. Ani netušíte, co s dítětem udělá obyčejná pochvala. Škoda, že není od paní učitelky. No, už končím. Mám tady prosezených už skoro 50 hodin v čekárně a nelituji ani jedné minuty.

Andrea Poláčkovámaminka

Toníka jsem učila mnoho let doma v domácí škole. Měl těžký start do života, cvičení Vojtovy metody, rehabilitace a škola do toho nezapadala. Toník je chytrý kluk, ale problémy co má ho limitují. Moje vzdělání probíhalo za komunismu a to jsme jen seděli a do učebnice hleděli. Takto jsem syna vzdělávat nechtěla. Tipy a náměty na hravé učení byly skvělé. Na učení jsme se těšili oba. Dobré bylo, že tou hrou s učením byl vlastně samostatnější a já stihla více věcí udělat. Díky za náměty a vedení našeho rodinného učení. Neřešíte jen tvary písmen, ale naše rodinné tvarování vedete k pohodě, pochopení a lásce. Moc děkuji za vše.

Lenkamaminka

Ebook Jak na hravou relaxaci se mi moc líbí. Je výborný pro rodiče či pedagogy, kteří chtějí pracovat s uvolňováním stresu u dětí. Je moc hezky strukturovaný a najdete v něm spoustu technik pro práci s dechem i tělem. Jsem moc ráda, že jsem jej objevila, je plný zajímavých informací, ale čtivý a hravý. Rozhodně doporučuji!

PhDr. Lucie Lebduškováklinická psycholožka a autorka projektu Čekala jsem miminko

Do centra jsme nejdříve chodili se synem na Biofeedback kvůli nesoustředění, roztržitosti a dalším věcem. Ale správný vývoj malé osobnosti není jen o stavu mozku, ale i o správné a pozitivní výchově a působení, porozumění dítěti a o vztazích v rodině i mimo ni. Proto jsme se s paní Smutnou domluvili také na individuálních sezeních se synem. Neměl žádné výrazné výchovné problémy, chtěli jsme spíše problémům předcházet a také pracovat na vzájemných vztazích, porozumění a pochopení. Sezení byla přizpůsobená našim požadavkům, byla velmi individuální a osobní, a i když bylo naplánované téma, často se ubralo jinudy, prostě podle toho, co zrovna syna tížilo nebo vyplulo na povrch, což bylo přirozené a nespoutané. Velkou měrou k celkovému výsledku přispělo velmi příjemné vystupování a pozitivní působení paní Smutné, která si nás tímto získala a co je skvělé, syna to velmi bavilo, těšil se na schůzky, jako by si šel povykládat s kamarádem. Získali jsme zde i mnoho podnětů na způsoby učení, motivace a přístupů k řešení problémů. Odhalili jsme spolu skryté příčiny jeho chování, začali jsme je řešit, změnili jsme určité způsoby chování, které nebyly úplně tím pravým ořechovým, pochopili jsme spoustu věcí, díky kterým máme teď úžasný otevřený vztah, umíme řešit problémy s větším klidem a porozuměním z obou stran. A to úplně nejúžasnější je, že se tady jakoby začaly rozvíjet a posilovat Šimonovi pozitivní kladné vlastnosti. Prostě z kluka, který měl nálepku rošťák, je milý, vnímavý, citlivý kluk se smyslem pro spravedlnost, co chrání slabší, je obětavý a dokáže bez problémů pomoci. Chce to jen správný přístup a pochopení, k čemuž je mnohdy potřeba nadhled, rada, prostě správné odborné vedení, čím speciální pedagogika v podání paní Smutné rozhodně je a my jsme ji za její neocenitelnou pomoc velmi vděční.

Jana a Šimon Svojákovi

Bohaté zkušenosti z poradenské práce s dětmi
jsme promítly do jedinečného on-line kurzu.